Enamik virtuaaltuuri valmistajaid ei viitsi jännata fookuspunktidega. Nendega on alati igavene jama – läbi tuleb mõelda tekst ja illustreeriv pildi- või videomaterjal. Tagada, et olemas on kõik vajalikud autoriõigused jne. Läbi tuleb mõelda fookuspunktide, “call to action” ja virtuaaltuuri sõnumite esitamise vorm, et see oleks üldse vaatajale “söödav” ja arusaadav.
Kuidas fookuspunkte esitada, selles on küsimus
Samuti on väga lihtne kuhjata pildile hunnikusse hulganisti fookuspunkte, aga võibolla need hakkavad konkureerima ja häirivad sõnumi edastamist? Näiteks esitage oma virtuaaltuuri tegijale küsimused, kuidas ta tutvustaks virtuaaltuuris kliendile arusaadavalt mõisahotelli ajalugu, lisaks kohalesõitmise õpetuse või ühendaks virtuaaltuuri tubade broneerimissüsteemiga? Enamasti tekitab fookuspunktide lisamine virtuaaltuuri tegijale hulga tehnilisi probleeme. Näiteks võib link hotelli broneerimissüsteemile käituda virtuaaltuuri lauaarvutis vaadatavas versioonis ühtmoodi, kuid iPadis või nutitelefonis teisiti. Seepärast eelistavad tavalised virtuaaltuuri valmistajad lihtsalt pildistada kohapeal palju pilte ja siduda need heal juhul omavahel ruum-ruumi haaval. Aga mõelge, kas teie potentsiaalne klient üldse on valmis klikkima ennast ruumist-ruumi. Või luusima terve maja peal lihtsalt ringi, et leida neljanda ukse tagant lõpuks talle hinnaklassi poolest sobiv tuba? Kui kaua suudaks virtuaaltuur hoida klienti fookuses? Sisukad fookuspunktid hoiavad klienti asjast huvitatuna.
Fookuspunktid tagavad pikema külastusaja
Oleme varasemates postitustes toonud autosalongi näite, kus virtuaaltuuri kontseptsiooniks oli anda kliendile võimalikuklt palju vaatekohti, kuid mitte ühtegi fookust müüdavatele autodele, nende omadustele või brändile. Selline virtuaaltuur on võrreldav ilma selge alguse ja lõputa koduvideoga, mida üldjuhul on tore vaadata selle valmistajal. Vähem viisakad inimesed panevad filmi kinni 10 sekundi möödudes. Ei ole mõtet loota kliendi viisakusele ja uskuda, et kui kliendil hakkab virtuaaltuuri klikkides igav, küll ta siis filmi ise edasi kerib. Võibolla teie klient vaatab virtuaaltuurist ainult ühte panoraamfotot (see peab olema muidugi tehniliselt veatu ja visuaalselt nauditav) ja esimene kaader peaks tekitama temas huvi virtuaaltuuri edasi uurida. Ja siis tuleb Teie võimalus rääkida talle oma teenustest või tootest virtuaalringkäigu vahendusel pikemalt.
Kas fookuspunkt kõnetab?
Seepärast on lisaks panoraampiltidele virtuaaltuuri lahutamatuks osaks fookuspunktid ja lisainfo näiteks teenuste, asukoha, ajaloo vms kohta. Ütlus – pilt ütleb rohkem kui 1000 sõna on küll õige, kuid mida peaks ütlema kliendile mõisahotelli aias tehtud panoraamfoto? Hea küll:”Oi kui ilus” või “Ahah, selline see siis ongi…”. Aga veel? Kas see roosipõõsas on millegi poolest eriline? Kas see skulptuur on siin olnud juba aegade algusest või on sellega mingi lugu? Selline lisainfo võimaldab potentsiaalset klienti kõnetada ja mõjutada vajadusel ostuotsust tegema või saavutama mistahes muud eesmärki, mis tellijal on.
Lihtne või keeruline virtuaaltuur?
Foto360.ee eelistab valmistada sisukaid virtuaaltuure, kui see aitab tellija sõnumi edastamisele kaasa. Muidugi ei ole võimalikult palju infot eesmärk iseenesest. Kuid lihtsalt ruumilist panoraanoraamfotot (või ka mitut) ei saa pidada tegelikult päriselt virtuaaltuuriks. Lihtsad ilma täiendava sisuta panoraamfotod võiks panna üles lihtsalt suvalisse keskkonda, millel on suur vaatajaskond. Näiteks Google Street View on täiesti arvestatav koht, kuhu lisada üksikuid ettevõtte tuntust suurendavaid panoraamfotosid. Aga isegi Google arendab võimalusi, et seal saaks teha kompleksseid virtuaalringkäike. Kui teie eesmärgiks on lihtsalt ettevõtte tuntuse suurendamine, siis on see OK. Kuid kui eesmärgid on kõrgemad, siis meie aitame ka nende saavutamisele kaasa. Lihtsate panoraamfotode valmistamine ei ole muidugi ka meile probleem.