Virtuaaltuur kui turundusvahend

foto360.ee lähtub põhimõttest, et virtuaaltuur on osa tellija turundusest. Virtuaaltuur ehk virtuaalringkäik peab rõhutama objekti tugevusi ja olema ühtlustatud tellija teiste turunduskanalite sõnumiga. Virtuaaltuur on üksnes vahend, mitte eesmärk omaette. Meile meeldiks ka müüa lihtsalt palju panoraamfotosid. Aga küsimus on, kuidas see tellijat edasi aitab, kas meie toodangust tellija ka reaalselt kasu saab?
Palju pilte, tühi sõnum
Näide reaalsest elust. Virtuaaltuur autosalongist on üles ehitatud nii, see koosneb lihtsalt võimalikult paljudest panoraamfotodest. Klient saab salongi välisuksest sisse tulla ja lihtsalt virtuaalruumis autode vahel ringi uidata. Puudub igasugune fookus müügiobjektidel ehk salongis müügis olevatel autodel, nende omadustel, eelistel, brändil, väärtustel vms. Mida te teeksite, kui teie müügipersonal lihtsalt laseks kliendil mööda saali ringi kolistada, ilma et kordagi keegi püüaks klienti kõnetada?
Võibolla rahuldab selline virtuaaltuur kellegi uudishimu. Kuid põhiküsimus virtuaaltuuri valmistamisel peaks olema, kuidas maksimaalselt kaasa aidata tellija eesmärkide saavutamisele. Tänapäeval on iga võidetud sekund huvilise tähelepanu kulla hinnaga. Kuid kui potentsiaalset klienti lihtsalt “jooksutatakse” mööda virtuaalruumi ringi, siis on see meie hinnangul mahavisatud võimalus ja raisatud turunduseelarve.
Tuulingu puhkemajaMüügiargumendid virtuaaltuuri
Kui foto360.ee alustab virtuaalringkäigu tegemist, siis püüame esmajoones tabada tellija turundussõnumit. See tähendab põhjalikult läbi mõtlemist, kuidas oleks mõistlik virtuaaltuur üles ehitada. See ei pea kopeerima reaalset olukorda 1:1-le. Ka film on ju konstrueeritud reaalsus, vaatajale on oluline anda viimistletud lõpptoodang, mitte kogu võtteplatsil toimunud tegevused. Virtuaalringkäigu planeerimisfaasis tuleb läbi mõelda vaatenurgad ja fookuspunktid, millele virtuaalringkäigu vaataja tähelepanu tõmmatakse. Näiteks kui käimas on uue automudeli kampaania, siis peab ka virtuaaltuur seda toetama. Näidata tuleb kampaania sõnumit toetavaid fakte ja müügiargumente, andes need vajadusel edasi tekstilise (näe, kui huvitav disainielement, seda on kasutatud ka teisel kõrgema klassi autol) või ka video kujul (näe, kuidas see auto ka maastikul käitub). Tahaplaanile võivad jääda teisesed sõnumid, näiteks pikendatud tehnohooldusvälba ja keskkonnasäästlikkuse kohta. Kuid kui see võib aidata potentsiaalses autohuvilises ostusoovi tekitada, siis võib nende “kihiline” lisamine virtuaaltuuri olla õigustatud.
Et jutt ei ole liiga autokeskne, siis teine näide kinnisvarakuulutusest. Kui müüdava elamu küttesüsteem on ekstra ökonoomne, siis tuleks seda ka virtuaalringkäigus rõhutada. Kui elamus on kasutatud nutikaid erilahendusi, siis tuleb läbi mõelda, kuidas seda virtuaaltuuris atraktiivselt esitleda. Kui kasutatud on erilisi siseviimistlusmaterjale, siis tuleks neil ka pikemalt peatuda.

Virtuaalringkäik suunab külastaja tegevust
Meie sõnum on lihtne – virtuaalringkäik ei ole lihtsalt virtuaalruum, kuhu potentsiaalne klient uitama lastakse. Uitajaga saab virtuaaltuuri kaasabil teha tööd. Vajadusel tuleb ta käekõrval viia nende detailideni, mida tellija soovib näidata. Ja anda selge kutse tegevuseks (call to action). Mõjusa virtuaaltuuri valmistamine käib tellijaga tihedas koostöös.